Marketing gier wideo. Sztuka efektywnej manipulacji graczem
Marketing
gier komputerowych to osobna i bardzo już rozwinięta samodzielna dziedzina
wiedzy. Jest tak dlatego że gry komputerowe stały się bardzo rozpowszechnioną
formą rozrywki i to nie tylko wśród dzieci ale również wśród dorosłych. Z tego
wynika w sposób oczywisty powstanie nowego segmentu rynku, który pojawił się
wraz z pierwszymi grami do powszechnego użytku w latach osiemdziesiątych. Tym
tematem, czyli marketingiem gier zajmuje się publikacja, e-book pod tytułem
właśnie „Marketing gier”. W książce tej poruszono oczywiście szereg aspektów
marketingowych w kontekście rynku gier. Omówiono szereg czynników zewnętrznych
i wewnętrznych związanych z procesem tworzenia, wydawania, sprzedaży i promowania
gier. Bez wątpienia autor dysponuje szeroką wiedzą na temat praktyki rynku gier
w Polsce. Widać to po poruszonych zagadnieniach, w których dużo jest odniesień
do faktycznej sytuacji i prawdziwych zjawisk zaobserwowanych w rzeczywistości
rynkowej Polski. Dla kogo jest ta książka? Na pierwszym miejscu oczywiście jest
dla marketingowców i osób związanych z promocją, reklamą czy samą sprzedażą.
Jednak nie tylko dla nich, książka jest napisana i zredagowana w sposób bardzo
przystępny i dlatego jest przeznaczona także dla laików w dziedzinie
marketingu. Wśród tych laików bez wątpienia znaleźć się mogą programiści i
twórcy gier, którzy mogą zyskać bardzo potrzebną wiedzę na temat tego jak
tworzyć gry mające większe szanse na rynku.
Marketing gier wideo. Sztuka efektywnej manipulacji graczem
Marketing gier wideo. Sztuka efektywnej manipulacji graczem